15.11.2015

İspanya Seyahatimiz

Uzuuun bir zaman sonra tekrar merhaba. Hem de İspanya ile merhaba!

Bu yaz tatil planımızı yaparken İspanya, hatta Avrupa, aklımızın köşesinden bile geçmemişti. Her şey Dubai'deki bir ahbabımızın bizi kızının düğünü için İspanya'ya davet etmesi ile başladı. Önce gideriz diye düşünmüyorduk ama, tarihler yıllık iznimize denk gelince bunu da kendimizce bir fırsata dönüştürmeye karar verdik.

Vizeye gelince, uçak biletimizi önceden alıp halledelim diye 3 ay öncesinden çalışmalara başladık. Otel ve uçuş rezervasyonları, ıvır zıvır belgeler derken, Dubai'de bulunan VSF Global'dan başvurumuzu yaptık. Şanslıydık ki 3-4 gün içinde pasaportumuza vizeler ile birlikte ulaştık.

Destinasyonumuz biraz karmaşıktı. İlk önce yıllık iznimizin Türkiye ayağını noktaladığımız Ankara'dan İstanbul'a Dubai uçağımız için uçtuk. İstanbul'dan Dubai, aynı gün yine Dubai-Barcelona. Aslında destinasyonumuz Marbella olacağından, ilk uçmamız gereken yer Malaga idi. THY'nin direkt seferi olsa da, bizim planlarımıza Dubai'ye uğrayıp, Emirates ile uçmak daha çok uydu. Fakat Emirates ile ya Barcelona ya da Madrid'e uçabiliyorsunuz. Biz de Barcelona'yı seçtik. Varış saatimiz gece saat 10 olduğundan Malaga'ya o saatlerde uçak bileti yoktu. Bunu da fırsat bilip 1 günümüzü Barcelona'da geçirip, ertesi gece Marbella'ya gitmek üzere Malaga uçağımız için hareket ettik.

Malaga havalimanından otobüs ile Marbella'ya, oradan da taksi ile Estepona isimli semte geçtik. Aslında şehir Malaga, Marbella da onun bir ilçesi. Estepona ise Marbella içinde küçük bir belde. Bizim otelimiz de oradaydı.

Ertesi günü düğün sahibi dostumuz tüm misafirleri için bir gezi planı yapmış. Sabah 8.30'da bizleri otellerimizden alıp (yaklaşık 30-40 kişi) Granada şehrine götürdü. Ayrıntıları zaten tek tek ayrı postlar olarak yayınlayacağım. Akşam dönerken de bizleri Marbella'da bulunan evine akşam yemeği için davet etti.

Granada'nın ertesi günü yine bir tur programı ile bizleri Cordoba'ya götürdü. Tüm gün yaptığımız yorucu yolculuktan otelimize 8 civarı dönüp, eşim ve ben kendimizi otele en yakın yerlerden biri olan Puerto Banus isimli bölgeye attık.

Ertesi gün kalktığımızda, düğün günü olmasından ötürü herhangi bir gezi planı yoktu. Bu arada düğün 2 günden oluşuyordu. 1 günü Flamenko Düğünü, diğer ve asıl günü de gala yemeği. Flamenko'nun olduğu gecenin sabahı, eşimle Marbella'yı gezdik. Akşamüstü otelimize dönüp düğün için hazırlanıp, akşam da düğüne katıldık. Yine ertesi gün, Marbella'yı çok beğendiğimizden, koşa koşa sabah Marbella'ya gidip, öğlen de oteldeki Spa'yı denemek için otele gittik. Yine akşam üzeri hazırlanıp asıl düğüne katıldık.

Düğünün ertesi sabahı tekrar Malaga havalimanına, oradan da Barcelona'ya uçtuk. Son 3 günümüz dolu dolu orada geçti. Gün gün ne yaptığımızı çok iyi hatırlamadığım için, genel anlamda gezdiğim her bölgeyi tek tek yazmak daha mantıklı geliyor.

Bizim için dolu dolu geçen, 8 günlük çok güzel bir tatil oldu. İyi ki gelmişiz diyoruz.