3.12.2013

Dubai'ye Evcil Hayvan Götürmek

Benim icin en zor sorulardan biri buydu. Dubai'ye Miyu'yu nasil goturecektim? Buraya tasinacagim kesinlesince arastirmaya basladim. Insanlar "aman ucakta yanina alirsin gidersiniz" gibi beni yatistirici seyler soyluyorlardi ama, icimde hep bir sikinti vardi bu konuda. Bir kere ucakta evcil hayvan tasiyabilmek icin tasima kafesi dahil evcil hayvanin 5 kiloyu gecmemesi gerekiyor. Benim kedim ise tek basina 8 kg! Yanimiza alamayacagimizi zaten biliyorduk. Mecburen kargo bolumune verecektik.

Cok buyuk endiselerim vardi. Miyu dogdugundan beri hic disari cikmamisti. Veteriner icin bile disari ciktiginda ortaligi yikiyordu. Bir keresinde veterinerlik fakultesine goturmem gerektiginden birlikte taksiye binmistik. Aman Allahim 10 dakikalik araba yolculugu boyunca cildirdi yavrum! Hic durmadan agladi! Hatta ve hatta korkudan altina bile yapti! Bu aci deneyimlerimden dolayi, Miyu'nun 4 saatlik Istanbul-Dubai yolculugunu nasil yapacagini dusunup kendime dert edindim. Ama yapacak bir sey yoktu.

Tasinmama 3-4 ay kala hava yolu sirketlerini arastirmaya koyuldum. Ilk tercihim Fly Dubai idi. Cunku Dubai seyahatini en ucuz bu havayolu ile saglayabilecektik. Fakat web sitelerinde evcil hayvan tasimadiklari yaziyordu. Ucaklarin kargo bolumu yokmus ve pet tasimaya elverisli degillermis. Isin ozu kucuk ucaklar hepsi. Ben hicbir isimi ucuz yoldan halledemiyorum diye dusunerek buyuk firmalara bakmaya basladim. Pegasus'a baktigimda ise web sitelerinde Dubai'ye yolcu refakatinde evcil hayvan tasimanin yasak oldugu yaziyordu. Anlam veremeyerek musteri hizmetlerini aradim. Konustugum kisinin cok buyuk bir bilgisi olmamasinin yani sira, detay veremeden, Dubai'ye evcil hayvan sokmanin yasak oldugunu soyledi. 'Peki bu durumda ne yapacagim ben?' diye sordugum soruma karsilik olarak ise 'Mecburen Turkiye'de birakacaksiniz, birine verin' diye aldigim cevap beni beynimden vurulmusa dondurdu! Bu kizginlikla hemen Emirates ve THY ile gorustum. Bunlardan da ayni cevabi alip, gozlerim yasli bir sekilde son care Qatar hava yollarini aradim. Gercekten en yardimci olan musteri temsilcileri bu havayolu sirketiydi. Bana bu konu ile ilgili bir uzmanla calistiklarini soyleyip, beni o kisiye yonlendirdiler.

Daha sonra meydana cikan sey ise, Dubai diger ulkeler gibi yolcu beraberinde ulkeye evcil hayvan sokmaya izin vermiyormus. Ancak hayvani ulkeye mal ihrac eder gibi gondermek mumkunmus. Yani Dubai'nin insanlardan yine para alabilmek icin duzenledigi alisildik bir oyunu... Isin ozu, kedim icin bir cok evrak gerekiyordu ve ne olursa olsun, kedim diger mallarla beraber kargo bolumunde Dubai'ye girecekti...

Bu islemlerin yapilmasi icin Pet transfer sirketleri ile calismak gerekiyor. Turkiye'de legal olarak 3 tane Pet Transfer sirketi var. Bir cok gumruk firmasi da yapiyor ama. Hangisi ile konusursaniz konusun, en iyisinin kendi olduklarini soyluyorlar. Ben hepsi ile tek tek gorustum. Gercekten hepsi de astronomik fiyatlar cikartiyorlar size. Assagi yukari 750 Euro civari bir ucret soyluyorlar ve en fazla 50 Euro indirim yapiyorlar. Bu ucretin icinde bir cok islem var. Ornegin Tarim Il Mudurlugu'nden alacaginiz uluslar arasi saglik sertifikasi, kargo tasima ucreti, gumruklendirme ucreti, tasima kafesi vs gibi... Mesela benim anlastigim firmadan bana ucretlendirmeler tek tek yazilmisti. Ben de kendi yapabileceklerimi icinden cikartip fiyati dusurdum. Diger firmalar hizmete neler dahil onu bile soylemediler. "Soylersek zaten keniniz de yaparsiniz neden soyleyelim ki?" dediler. Ukala tavirlar falan da isin icine girince, firmayi secmek cok kolay oldu. Eger bu tarz bir olaya girisecekseniz, size kendi calistigim firmanin adini, talep etmeniz dogrultusunda verebilirim. Gercekten X Bey her mailime bikmadan usanmadan aylarca cevap verdi.

Oncelikle boyle bir ise giriseckseniz 3 aylik bir sureye ihtiyaciniz var. Kedinizin son kuduz asisinin tarihi cok onemli. Kuduz asisindan hemen sonra kendisine microchip takilmasi gerekiyor. Bu islemden sonra da kan testi yapilacak, bulasici hastliklari var mi yok mu ona bakilacak. Ayrica yaptirmis olsaniz bile yine de ulkeden cikmadan bir ic dis parazit asisi yapilacak. Kedinin uluslararasi saglik karnesi, tum yaptirdiginiz testler vs yaniniza alinip, ulkeyi terketmeden 2 gun once Tarim Il Mudurlugune gidilecek ve buradan size uluslararasi saglik belgesi verecekler. Normalde kedi hangi sehirden cikacaksa o il mudurlugunden sertifika alinmali diye bir hurafe dolaniyor ama o sirada hangi sehirdeyseniz bulundugunuz il ya da ilce mudurlgunden de alabilirsiniz. Yalniz bunu orada calisanlar da bilmiyor, uyarmaniz lazim... Bir de bazi illerde bu sertifikayi vermek icin  kedinin ya da kopegin kendisinin de getirilmesi isteniyormus. Ben gitmeden telefon ile gorusup, kedimi goturmemeye ikna ettim. Sonuc olarak elimdeki saglik belgelerine bakarak da sertifika verilebilir. Zaten tek yapilan bigisayardan form doldurmak... Turkiye islemlerinin yani sira bir de Dubai'den alinmasi gereken bir import permit var. Topldiginiz belgeleri buradaki ilgili birime getirdiginiz taktirde permiti almak mumkun. Bunun da 200 DHS gibi bir ucreti var. Alinda bu islem internet uzerinden yapiliyor fakat biz yaparken net uzerinde odeme sistemi calismiyordu (klasik dubai web hizmeti...), bu yuzden bir arkadasimiza yaptirdik.

Bizim sorunlarimizdan bir digeri ise Ankara'dan Dubai'ye direkt ucus olmamasiydi. Mecburen Miyu'yu once Istanbul'a goturduk. Tabii ki ozel arabayla! 5-6 saatlik yolculuk boyunca 1 saniye bile susmayan Miyu'nun sesi, yolculuk sonunda kisilmisti! 

Tum bu islemler yapildiktan sonra fimadan bir kisiyle gumruk terminalinde bulustuk. Biz bu tasima islemi icin THY'yi uygun gormustuk. Ayrica soylemeden edemeyecegim, terminalde ilgili kisilerle bulusana kadar hic bir ucret odemedim firmaya. Diger firmalar ya senet imzalatiyorlar, ya da yari ucreti onceden aliyorlar. Yani firma bana tasima hakkindaki tum islmleri tek tek anlatti aslinda. Son ana kadar vazgecebilme ya da tanidik falan baskalarina da bu islemleri yaptirabilme ihtimalim vardi. Ama karsilikli guven sonucu iki tarafta da bir sorun yasanmadi. Gumruge geldikten sonra ucus saatine 4-5 saat kala Miyu'yu kargo bolumune almak istediler. O kadar zor bir durum ki, hayatinda ilk kez disari cikacak olan Miyu icin cok korkutucu bir durumdu. Zaten 24 saatten az bir sure oncesinde de kendisi icin korkunc olan bir araba yolculugu yapmisti. Biz direkt teslim etmedik kediyi. Once ilgili kisinin tum evraklari halletmesini bekledik. Gumruk islemleri en az orada 2 saat suruyor. Tum kagit isleri bitince de THY'den ilgili bir veteriner gelip kedinin fiziksel durumuna ve kafes olculerine bakiyor. Kesinlikle hayvana sakinlestirici vermek yasak. Bu istenmeyen durumlarla karsilasilmasina neden oluyormus ve sorumluluk almiyorlar. Fakat Miyu o kadar sakindi ki kontrol aninda, aslinda o goruntunun altinda bir travma yatiyordu. Gercekten soka girmis bir sekilde titriyordu. Veterineri sakinlestirici vermedigimize dair zar zor ikna edip kedimizi teslim ettik :(

Aslinda kedinizin can sagligina dair anlastiginiz pet transfer sirketinin hic bir faydasi yok. Onlarin tek faydasi sizin yerinize kagit kosturuyor ve evraklarinizi kontrol ediyorlar. Yalnizca icinizin rahatlamasi saglaniyor. Sonuc olarak kedi gumrukten gectikten sonra ne o firma kedinizi kollayabiliyor ne de siz... Biz kendi gidecegimiz ucakta yer ayirtmistik Miyu icin. Yani ayni ucakta ama farkli yerlerde seyahat ettik...


Yolculugumuz sona erdiginde kedimizi almak icin Dubai'deki Cargo Village e gittik. Saat gece 2 dolaylariydi. Elimizdeki evraklari oradaki bir kisiye gosterdik ve dogru durust bakmadan muhur basip bir kisim paramizi aldilar. Oradan kargo almaya gittik fakat onlar da bizi oradaki birim icindeki nobetci veterinere yonlendirdiler. Orada tam 1,5 saat bekledikten sonra veteriner sagolsun bilgisayarda 3 satirlik cumleyi tam 1 saatte yazdi. O da bizden bir kisim para alip, kontrol ediyormus gibi yapip dogru durust evraklara bakmadan baska bir onay verdi ve bizi kargo bolumune yollayip orada onu beklememizi soyledi. Kargo bolumune gidip uzunca bir sure veterineri bekledik. Kendisi kargo odalarindan birine girdi ve 10 dk sonra yanimiza geldi. Ve o saate kadar kedimiz iyi mi, yasiyor mu, nasil, hicbir bilgi verilmedi. Kendisi bize kediniz iyi dedi ve gitti! 15 dakika boyunca da oradaki gorevli Hintlileri bekledik ki bize kedimizi getirsinler! Nihayet kedimize kavustuk. Her ne kadar korkudan gozlerindeki isigin bile gitmis olmasina ragmen o anki sevinc hirbir seye degisilmez! 

41 yorum:

  1. merhaba
    bugun size mail attim ayni problemleri yasiyorum
    benim aldigim fiyatlar cok daha fazla
    cok acil donusunuze ihtiyacim var telefonunuzu mail uzerinden bildirebilirseniz sevinirim
    yardiminiz icin simdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Şirketin adını paylaşmanızı rica edebilir miyim? Dubai'ye kedimi taşımak için çok sınırlı bir vaktim var...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ayni sorundan muzdaribim dubaiye gitmem gerekiyo 1.5-2 ay sonra bana yardimci olursaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  4. merhaba arkadaşlar, bzi de Şubat başı Dubai'ye gideceiğiz, yardımcı olursanız çok sevinirim. Pet taşıma şirketinin ismini paylaşabilirseniz çok sevinirim. Ayrıca orhondoga@gmail.com dan ulaşabilirseniz çok çok sevinirim. Çok az vaktimiz kaldı, çok acil desteğinize ihtiyacım var. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, çalıştığınız pet transfer firmasının ismini verebilir misiniz? Biz de köpeğimizle gitmek istiyoruz yardıma ihtiyacımız var

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Kopegimi Abu Dhabi'ye goturecegim. Nette bulduğum en ayrintili yazı sizinki teşekkürler. Şİrketin adını ozlemov@gmail.com adresime yazar mısınız?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Acaba calistiginiz firmanin iletisim bilgilerini alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, Çalıştığınız firmanın adını iletebilir misiniz.
    ozgeguray90ægmail.com

    YanıtlaSil
  10. merhaba, firmanın adını verebilir misiniz?
    hkeser-87@hotmail.com

    YanıtlaSil
  11. benim merak ettim Dubai permitini odedikten sonra bir belge var doldurulmasi gereken onu turkiyede cikti alip mi dolduracaz ?

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar,

    Dubai'ye taşınıyorum, 5 kedim var çok da hassas hayvanlar. Transfer için yardıma ihtiyacım olacak, lütfen bana da yardım aldığınız şirketin bilgilerini verebilir misiniz?

    Biraz acil. :/

    Çok teşekkürler, sevgiler, iyi yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      hemen alt kısma Sinem Aydemir olarak yorum bıraktım. En son yorumumu okuyabilirsiniz.
      Yorumunuza istinaden bir bilgi vermek isterim. Türk Gümrüğü en fazla 1 Şahsın üzerinden 2 evcil hayvan çıkışına izin veriyor. Aynı şekilde UAE'ye girişte de en fazla 1 şahıs üzerinden 2 evcil hayvanın ülkeye girişi izin veriliyor.

      Dilerseniz bana 0212 916 12 40 telefon hattından ulaşabilrisiniz.

      Sevgiler,
      Sinem Aydemir

      Sil
  13. merhaba, firmanın adını verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,

    Yazıda da belirtildiği gibi Birleşik Arap Emirliği, Türkiye'den gelen tüm Pet'leri kargo ve gümrüklü olarak ülkesine kabul etmektedir. Türkiye kuduz riski taşıyan ülkeler arasında olduğu için UAE'ye Pet girişi Türkiye'den asla kabin içerisinde veya fazla bagaj olarak kabul edilmez. Ne yazık ki çoğu hava şirketinin yolcu departmanları da bu konuda eksik veya yanlış bilgiler verebiliyor. Ve hayvan sahiplerini yanlış yönlendirebilmektedirler.

    Yazı gerçekten açıklayıcı ve bilgi içerikli. Fakat bazı acentelerin tavrı ve yaklaşımları yazıda da belirtildiği gibi üzücü bir durum! İlk etapta kendimi tanıtmak isterim; ailemiz 1954 yılından beri hava kargo sektöründe hizmet vermektedir. Ve yoğun bir şekilde uluslararası evcil hayvan gönderisi yapmaktayız. Bunların başında Londra ve Dubai gelmektedir.

    Türkiye kısmı Türk Gümrüğündeki sistem nedeni ile özel firmalar tarafından organize ediliyor. Fakat UAE'deki gümrük işlemlerini kendiniz de bireysel anlamda organize edebiliyorsunuz. Gümrük acentesi ile çalışsanız dahil bilgi kaynağı konusunda sorun yaşanabilir. Gümrük firmalarının direk olarak havayoluna kargo rezervasyonu yaptırma yetkileri yok bu sebepten dolayı onlarda aracı bir kargo acentesi kullanıyor. Bu konuda elinizden geldiğince tecrübeli ve lisanslı bir kargo firması ile anlaşınız.

    Bu konuda bir sorunuz var ise elbette yardımcı olmak isterim!
    Email: pet@volcargo.com
    Sosyal medyada bizi @volcargopet olarak bulabilirsiniz.

    Sevgiler,
    Sinem Aydemir


    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,Dubai ye pet transferi için güncel IATA ve IPATA kuralları doğrultusunda,17 senelik tecrübemizle birlikte DİNAMİK ULUSLARARASI TAŞIMACILIK olarak hizmet sunmaya ve sizlerin çözüm ortağınız olmaya devam etmekteyiz.0212 424 13 80 telefon hattından bize ulaşabilirsiniz.
    www.dcargo.com
    İnstagram @dcargopet

    YanıtlaSil
  16. https://sevimlipettaksi.com Makalenizi çok beğendi harika kaleme almışınız

    YanıtlaSil
  17. selamlar bende o firmanın ismini rica edebilirmiyim hanımefendı? X bey in isminide rica edecegim cok sagolun kopegimi goturmem gerekli dubaıye
    mailimi ve telefonumu yazıyorum yardımcı olursanız cok sevinirim

    turgaycan.ozkaya@gmail.com
    05309579019

    YanıtlaSil
  18. Merhaba, yaziniz cok guzel ve ayrintli olmus. Firma ismini benimle de paylasabilir misiniz elif.demir@aol.com

    YanıtlaSil
  19. Merhaba ben de firma ismini rica edebilir miyim? Benzer bir durumdayim cok tesekkurler 🙏 nilacarayanlar@gmail.com

    YanıtlaSil
  20. Selamlar, biz de 1 ay sonra taşınıyoruz, bizle de şirket ismini paylaşabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  21. email adresim berkberksoy@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. Mail adresim melikesonmezz@gmail.com bana da gönderirseniz çok sevinirim köpeğimi bırakamam:((

    YanıtlaSil
  23. merhaba
    ben 3 adet küçük ırk köpek göndereceğim banada yardımcı olurmusunuz. obekin@hotmail.com.tr

    YanıtlaSil
  24. Merhaba Dubai’ye kedimi goturmeye calisiyorum ama kimsenin adamakilli bilgisi yok :(( irembirlik@yahoo.com adresine gonderebilirseniz kontagi cok sevinirim cok tesekkurler <3

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar firma ismini benimle de paylaşılmasını unzile_ozdemir@hotmail.com teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. Selamlar, firma ismini benimle de paylasabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  27. Ve bu yazını, kedisini Dubai'de indirdikten sonra okuyan ben... Umut ediyorum, yarın bize kavuşur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl götürüsünüz, hangi firma aracılığıyla?

      Sil
  28. Merhabalar bizde kopegimizi göndermek istiyoruz firma ismini benimlede paylaşırsanız çok sevinirim çocuklarım orda şimdide köpeği yanlarına istiyorlar fakat çok fazla karışık prosedür var ve ben hiç bir yerden doğru düzgün bilgi edinemedimm

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar,

    Kedimi Istanbul'dan Dubai'ye göndereceğim.

    mkecelioglu@gmail.com'dan bana yazar mısınız?

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar, Dubaiye kedi götürmek istiyorum, 900/1000 usd altında fiyat yok taşıma firmalarında, Türkiye şartlarında çok çok zır bir tutar. Daha uyguna götürebileceğim bir yer varsa Lütfen iletişim bilgileri paylaşabilir misiniz

    YanıtlaSil
  31. merhaba çalıştığınız firma ismini paylaşır mısınız rica etsem. gayekizilisik@gmail.com

    YanıtlaSil
  32. Merhaba kedimi dubaiye götüreceğim ancak uçakla götüremiyorum. Sağlıklı ve güvenilir gönderebileceğim kargo yoku var mı?

    YanıtlaSil
  33. Merhaba biz de köpeğimizi götürmek istiyoruz. Beraber çalıştığınız firmanın adını selmaalsakka@gmail.com yazabilir misiniz lütfen.

    YanıtlaSil
  34. Dubai’den Türkiye’ye getirme şartlarını bilen var mı

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar, ben de köpeğimi Dubai'ye götüreceğim ama anksiyetesi var ve sakinleştirici vermek zorundayım:((4 saat kargo odasında bekleme suresini nasıl kısaltabilirim acaba?Sizin yaptiginiz gibi en azından evrak isi tamamlanana kadar yanımızda kalmasını nasil saglayabilirim?

    YanıtlaSil
  36. Merhaba, dilan.carus@gmail.com firmayı paylaşabilşr misinşz? Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  37. Merhaba , firma şirketin adını bana gönderebilirmisiniz
    Houmyshell@gmal.com

    YanıtlaSil
  38. Merhaba arkadaşım yakında 2 kedi bir Pinscher köpek ile Dubai yolculuğu yapacağız, Acaba bana dönmeniz mümkün mü, bilginize ihtiyacım var, saygılar sevgiler

    YanıtlaSil