16.11.2014

Nihayet Japonya, Tokyo!

Kurban Bayramı tatilinde gidecek yer arıyorduk. Üstelik tatilin kaç gün olduğunu bile bilmiyorduk. Dubai'de bayram, genelde 1 gün öncesinde açıklanıyor ve tatil ona göre belirleniyor. Neyse, sonuç olarak orası mı burası mı derken, tesadüf eseri (evet, tesadüf eseri) Tokyo çıktı falımızda. Aslında biz seneye gitmeyi düşünüyorduk. Yıllık iznimizi alalım, rahat rahat gidelim diyorduk. Ama nedense 5 gün için bile olsa, fikir bizi çok heyecanlandırdı. Seneye nasıl olsa yine gidebilirdik :) hazır fırsat varken, fakat zaman da kısayken, başka maceralara girmeden gezimizi yalnızca Tokyo ile sınırlandırmaya karar verdik. Hem başka Japonya gezilerimiz için fikir verecek, hem de senelerdir aldığımız Uzak Doğu eğitimi ile Japonca eğitimimizi kullanıp, teorilerin gerçek hayatta işleyişini görecektik.

Önce otel bulma kısmı ile ilgilendik. Yaptığım araştırmalar sonucunda en çok Yamanote Tren hattını kullanacağımızı öğrendim. Oralara yakın yerlerde otel aradım. Çok otelde vakit geçirmeyeceğimizden, daha uygun bütçeli oteller baktık. En sonunda Asakusa'da bir otele karar verip rezervasyonumuzu yaptık. Bahsettiğim tren hattı üzerinde değildi ama orada ulaşım tren ile her hattan her türlü sağlanabildiğinden sorun olmadı. Açıkçası haritada yeri çok güzeldi :)

Otel işi bittikten sonra internet olayını nasıl çözeceğimize baktım. Otelde wifi vardı ama duyduğum kadarıyla Japonya'da ücretsiz wifi neredeyse hiçbir yerde yoktu. Biz de pocket wifi kiralamaya karar verdik. Bunu internetten kredi kartı ile alıp ya havalimanına, ya da otelinize postalatmanız gerekiyor. Bir pocket wifi'a 10'a kadar cihaz bağlayabiliyorsunuz. Tabii farklı özelliklerde olanlar da var. Onu siz alırken seçebiliyorsunuz. Ben buradan kiraladım http://www.rentafonejapan.com/

BIC Wimax pocket WiFi

Biz otele gittiğimizde çoktan pocket wifi gelmişti. Öyle güzel yollamışlar ki, teslim ederken göndereceğimiz zarfı, puluna kadar yapıştırıp pakete koymuşlar. Açıkçası çok rahat ettirdi bizi orada. 2 telefon 1 ipad bağladık 5 gün boyunca. En son da havalimanından çıkarken, oradaki bir posta kutusuna attık zarf ile birlikte. Ertesi gün ulaştı maili atmışlar bize. Şu teknoloji çok acayip :)

5 günde her sabah erkenden kalkıp gece son tren saatine kadar durmadan gezdik. Her gün en azından 3 bölgeyi dolaşmaya çalıştık. Çok yoğun bir program olduğu için sabah kahvaltılarından sonra vitamin alıp, yorgunluktan vücut ağrısı çekmeye başladığımızda da kas gevşetici kullandık. Böyle yoğun program yapacaklara aynı yolu tavsiye ediyorum :)

Gelelim neler yaptığımıza...

1. gün için buraya
2. gün için buraya
3. gün için buraya
4. gün için buraya