5.07.2010

Deftones ve One Love For Chi


Deftones benim orta okuldan beri dinlediğim bir gruptur. Müziklerini her zaman çok beğendim, yer yer de evde ve stüdyoda da şarkılarını çalmaya çabaladım. Fakat Üniversiteye başladığımda, müzik zevkim biraz daha yön değiştirmeye başladığı için nedense Deftones bir türlü oluşturduğum playlistlerimde pek yer almıyordu. Ama yine de çıkarttıkları tüm albümleri dinledim ve mutlaka kendime 1-2 tane favori parça edindim.



































Gelelim Deftones'un 2010'da piyasaya sürdüğü Diamond Eyes albümüne... Bugüne kadar bir çok başarılı albüme imza atmış olan Deftones, bu albümle benim gönlümü öyle bir fethetti ki... Her parçası ayrı bir güzel! Normalde bir grup çok başarılıysa (ki Deftones öyledir), daha sonra sanki hiç güzel albüm yapamayacaklarmış gibi gelir. Yani güzel bir albümden sonra daha güzeli olamayacak diye düşünürüm hep. Güzel olanlar hep eskidir ve yenileri asla eskileri kadar tat vermezler. Ama bu albüm gerçekten çok başarılı olmuş. Üstelik klasik Deftones tarzını bozmadan, yine kendilerini yansıtan bir albüm yapmışlar. Bu durumun aynısı olarak, Katatonia'nın da son albümü olan "Night is the New Day" de aynı özellikleri taşıyor. Gerçekten "çok iyi" olarak nitelendirebilirim. Çünkü onlar da uzun süredir çok iyi albümler sürmemişlerdi piyasaya. Üstelik bundan önceki son iki albümlerini neredeyse "çöp" olarak bile nitelendirebilirim...


Deftones için en üzücü olay ise sanırım 2008 yılının son aylarında, grubun basçısı olan Chi Cheng'in bir araba kazası sonucu ölümden dönüp komaya girmesidir. Hala komada olan Chi, benim için zamanında Deftones'un en favori elemanıydı. Zaten çoğu Deftones fanı için de bu böyledir diye düşünüyorum. Chi Cheng için bir fanı Oneloveforchi adlı websitesini kurmuş ve orada belirli zaman aralıklarıyla Chi hakkında bilgi veriyor ve aynı zamanda onun için sitede yardım toplanıyor. Ölmemesi gerçekten bir mucize ama bilincinin yerine gelip tekrar eski sağlığına kavuşması da mucize gibi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder