7.03.2009

Japon Yemekleri

2008'in aralık ayında evime 1,5 aylığına "home stay" yapmak için Japon bir kız geldi. Birlikte çok ilginç bir 1,5 ay geçirdik. Sürekli birbirimize yemekler pişirdik ^_^ . İlk kez gerçek Japon yemeği tatma fırsatı buldum. Aslında Ankara'daki tüm Japon yemeği yapan restoranlara gitmişliğim var fakat, burada yaşayan tüm Japon arkadaşlarım hiçbirinin gerçek Japon yemeği olmadığını söylüyorlar. Japonya'ya da gitme fırsatım olmadığı için Japon tatlarını home stay arkadaşım olan Yuki'nin yemeklerinden tattım. Çok ilginçtir ki her yemeğe şeker koyuyor bu Japonlar. Soya sosundan bahsetmeye bile gerek yok sanırım =) Benim yediğim çoğu yemeğin tadı güzeldi. Türkiye malzemeleriyle yaptığı için de olabilir tabii... Mesela onlar et olarak genellikle domuz etini kullanıyorlar. Dana eti pahalı olduğu için pek tercih edilmiyormuş. Fakat buralarda domuz eti bulamadığımızdan her yemeği dana etiyle yapmak zorunda kaldı.





Mesela bu Gyudon. Çok değişik bir tadı yoktu. Türklerin yaptığı haşlama ete benziyordu. Bir tencerede et, patates, havuç ve soğanı haşlamış. Bizlerden farklı olarak içinde sadece soya sosu ve evde şeker olmadığı için de biraz bal vardı.







Bu da Pho. Fakat bu Japon yemeği değilmiş. Tayland yemeği olduğunu söyledi Yuki. Tadı fena değildi. Çok hafif bir yemek. İçinde havuç, mantar, soğan, japon turpu (daikon), marul, pirinç şehriyesi ve görüldüğü gibi köfteler vardı. ama bizim usül köftelerden değil. Yalnızca kıyma ve taze soğan ile yapılıyor. Bir çok çeşidi vardır herhalde bu yemeğin ama Yuki böyle yaptı. Pirinç şehriyesi de tüm büyük marketlerde var. Yuki bana pirinç şehriyesinde hiç kalori olmadığını söyledi ama bana pek inandırıcı gelmedi doğrusu... Artık pirinç şehriyesine tüm büyük marketlerde de rastlamak mümkün. Tabii ithal bir ürün olduğu için fiyatı da biraz pahalı sayılır. Yanda görülen fotoğraftakiyle aynı marka olmasa da Avrupa'dan ithal olanları çoğu markette mevcut.

Bu ise Gyoza. Bir çeşit mantı. Yapılışı tıpkı Türk mantısına benziyor. Ama hamurun büyüklüğü orta boy bir poğaça kadar oluyor. İçindeki kıyma da yine taze soğanlı. Ben pişmiş halinin fotoğrafını çekmeyi unuttuğum için önceden Uzak Doğu restoranında yediğim bir gyoza fotoğrafı koyuyorum.Hamurlar yağda kızartılarak pişiriliyor. Buharda haşlama tarzında da yapılıyormuş ama Yuki kızartma olanın daha güzel olduğunu söyledi. Tadı da kızarmış böreği andırıyor. Fakat Yuki bol sirkeli, soyalı ve küçük doğranmış sarımsaklarla bir sos hazırladı. Ona batırarak yemek zorunda kaldık =) Aslında insanın üzerine yoğurt döküp yiyesi geliyor...


Bu da Tori Soboro Gohan. Haşlanmış pirincin üstüne yumurta sarıları ve kıyma boyutuna getirilmiş ve soyayla pişirilmiş tavuk konuluyor. Ben bu fotoğrafı internetten buldum. Yine fotoğraf çekmeyi unutmuşum =/ Hatta bu yemek Yuki'nin ben ve Skingrat için yaptığı ilk yemekti. Tadı da oldukça güzel. Yuki'ninkinde, fotoğraftakinden farklı olarak bir de haşlanmış ve küçük küçük doğranmış yeşil fasülye vardı. Tabak geldiğinde 3 renkti ve çok güzel görünüyordu. Skingrat için hayal kırıklığı yaratan şey ise Yuki'nin yanında ikram ettiği Miso Çorbasıydı. Çorbayı da kupalarda, yemeğin yanında ikram etti bize. Daha önce de içmiştim. Güzel bir tadı yok, ben beğenmiyorum. Ama Skingrat kesinlikle nefret ediyor =)


İşte en sevdiğim Japon yemeği! Yakisoba! Yapılışı kolay ama biraz uzun sürüyor. İçinde yok yok! Önce erişteler 5-6 dakika suda haşlanıyor. Daha sonra bir kenarda mantar, tavuk, taze soğan, soya filizi, lahana, brokoli, havuç, kırmızı ve yeşil biber, kuru soğan...vb jülyen olarak doğandıktan sonra tavada, biraz yağda hafif soya ile pişiriliyor. Sonra porsiyon olark erişte ve pişen malzeme ayrı bir yere alınıp Yaki soba sosu eklenerek ateşin üzerinde karıştırılıyor. Yakisoba sosu Türkiye'de satılmadığı için Yuki kendi bir sos yapmaya çalıştı. Hatta yemeği bize sunarken de "Wanna be Yakisoba" diyerek sundu =) Bu mutlaka Yakisoba sosu ile yapılmalıymış, tadını veren o sosmuş. Bu yüzden döndükten sonra bana Japonya'dan Yakisoba sosu yolladı. Onu yollarken de yanında bir ton hediye göndermiş. Onları da ayrı bir post olarak yollayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder