6.03.2009

Dartanyan


Bugün Skingrat ile dışarı çıkmak için sözleşmiştik. Kalktım, kahvaltımı yaptım, giyindim ve Skingrat'ın evine onu almaya gittim. Sonra birlikte çıkıp yürümeye başladık. Mahalle kasabı uzakta gözüme iliştiğinde, yanındaki emlakçının kuzu/at kıvamındaki kedisi aklıma geldi. "Tüm gün de kasabın önünde oturuyo hınzır çıt çıt çıt..." diye gülüştük.

Mahallenin en bilindik simalarından olan "Dartanyan" isimli kedi de genelde oralarda dolanır. Bu kediyi ilk keşfetmemiz bundan 3 sene öncesine dayanıyor. Sürekli rastlıyorduk bu top sakallı kediciğe. Ama biz aramızda "Johnny Depp" diyorduk =) Ama orada onu besleyen bir mahalleliden öğrendik ki; onlar da ona "Dartanyan" ismini vermişler. Neyse, asıl konuya dönecek olursak; kasabın önüne gelene kadar, hazır söz de emlakçının kedisinden açılmışken Dartanyan'dan da sözetmeden edemedik. Hatta karşı kaldırımda bir kedi vardı, acaba Dartanyan mı diye uzun süre inceleyip onun olmadığına karar verdik. Kasabın önünden 50 metre yürüdükten sonra kaldırımda, kaldırımın tam ortasında duran beyaz bir poşet ilişti gözüme. Yanına yaklaşınca gördüğüm şeye önce anlam veremedim, ama sonra bir de baktım ki poşetten dışarı 2 adet pati sarkmış. Yanından geçip gitmek istedi içim... Sonra Skingrat poşete yaklaşıp ayağıyla poşetin içine bakmaya çalıştı. Hafifçe poşeti kaldırıp "Dartanyan" diyip yürümeye başladı. O anda aldığı yüz şeklini hiç unutamayacağım herhalde... Bir kaç saniye bir şey söylemedim, söyleyemedim. Yalnızca "Emin misin?" diye sordum. "Bilmiyorum, o galiba..." diye cevap verdi. Kelimeler kifayetsiz kalmıştı. 1 dakika önce ondan bahsediyorduk! Poşetin içinde gördüğü kedide bıyık lekesi gördüğünü söyledi. Ama o tarife uyan bir kedi daha var bizim oralarda. O da bizim arkadaşımıza sahiplendirdiğimiz Hera'nın annesi... Şimdi önümüzde iki seçenek var; acaba o ceset Hera'nın annesine mi yoksa Dartanyan'a mı ait? Her iki sonuç da bizim için çok üzücü... Olan olmuş artık... Aklımdaki başka bir soru da o zavallı kedinin nasıl öldüğü? Hadi onu da geçtim, kim o kedinin cesedini alıp, poşete koyup, kaldırımın ortasına bırakmış?

Bugünden itibaren Skingrat ve ben yolları gözleyeceğiz. "Acaba poşetin içindeki Hera'nın annesi mi yoksa Dartanyan mıydı?" diye..



.

1 yorum:

  1. Poşetin içine bakarken yüzümün aldığı şekli haliyle bilmiyorum ama şunu söyleyebilirim ki o poşetin içinde gördüğüm şeyi hala unutamıyorum. Mahallenin kedilerinden biri artık yok. Bugün poşetin içine bakarken, belki de az önce ondan bahsettiğimiz için, oradaki kedinin Dartanyan olduğunu düşündüm ve bir şekilde içimden poşetin içindeki kedinin kim olduğundan emin olmak gelmedi. Şimdi yapılabilecek tek şey beklemek ve, sonuç acımızı azaltmayacak olsa da, ikisinden birini sokağa bırakılan mamalardan yerken, koşarken ya da bir köşede kıvrılmış uyurken görmek...

    YanıtlaSil